Copyright © TrPress
Design by Dzignine

Şeker Hamurundan Deniz Temalı Bebek Kurabiyeleri Tarifi

Ben uzun bir zamandır yemek blogu açmak istiyordum.Fakat bu benim kendi başıma yapabileceğim bir iş değildi.Açmış olmak için de açmak istemiyordum.Güzel bir şey olsun istiyordum.Yazlık komşumun gelini,kızımız sevgili Canan bu konuda uzmandı.Kendisi bilgisayar mühendisi.Ona böyle bir düşüncem olduğunu söylediğimde hiç tereddüt etmeden ben yaparım dedi ve bu blogu bana armağan etti.Canan,dokuz aylık hamile bugün yarın Demir bebeğimiz dünyaya gelecek bende ona bu kurabiyeleri hazırladım.Canancığıma bana böyle bir blog kazandırdığı için çok teşekkür ediyorum ve ben de ona Demir bebeğe hoşgeldin kurabiyelerini armağan ediyorum.

Malzemeler

2 paket marshmallow (Haribo)
750 gram kadar pudra şekeri
3 kaşık su
1 çimdik tuz
Gıda boyası(kırmızı ve mavi jel halinde)
Mısır Nişastası
Streç film
Kurabiye Hamuru için

1 adet yumurta
150 gr margarin
1 su bardağı un
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı

Kurabiye Hamuru

Tüm malzemeleri karıştırarak çok sert olmayan bir hamur yoğurun.Hamurun toparlanması için biraz daha nişasta ekleyebilirsiniz.
Hamuru buzdolabında 30 dakika kadar bekletin.(Hamur ilk anda yumuşak olabilir sakın fazla un ve nişasta ilave etmeyin buzdolabında gereken kıvamı alıyor)
Hamuru yarım santim inceliğinde açın istediğiniz kalıplarla şekil verin.
180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin ve soğumaya bırakın.
1 gün bekletip ondan sonra şeker hamurunla şekil verin.
Şeker Hamuru
Öncelikler şekerlerin renklerini beyaz ve pembe olarak ayıralım.(Paketin içinde yarısı pembe yarısı beyaz olarak bulunuyor).Bir tencereye kaynar su koyalım ve içine bir borcam oturtalım.Ocağı yakalım.İçine beyaz renkteki şekerleri koyalım.


Şekerler kendi kendine erimeye başlayınca(Yukarıdaki hali alınca)içine 3 kaşık su ekleyelim ve bir çimdik tuzunu atalım.Bir kaşık yardımıyla karıştıralım.İyice eriyince ocağı kapatalım.

0 yorum:

Yorum Gönder