Copyright © TrPress
Design by Dzignine

Salkım Söğüt Videsi Elde etme

evet arkadaşlar şimdi sizlere salkım söğüt fidesi nasıl ede edilir onu anlatacağım çok basit bilindiği gibi söğüt büyütmek için bol sulak yer olması lazım yani bu ağaca su ver toprak verme büyüyor geçenlerde ben şehirde yaşıyorum ve evimizin bahçesinde salkım söğüt var çok güzel hem göze hitaben güzel duruyor hemde altında güzel gölgelikler yapıyor ve serin oluyor bu ağaçtan köyümüzdeki evin bahçesine ekmeyi düşündüm ve fidesini elde etmek için ne yapabilirim diye google de aradım ama bana yarayacak birbilgi bulmadım ve bunu sizlerle paylaşmak istedim bende bu salkım söğüdünden fide elede etmeyi tesadüfen bir belgesel de görüdm ve uyguladım başarılı sonuç aldım.Gelelim nasıl salkım söğüt fidesi elde etmeye önce ağacın yanına gittim düzgün olanlardan bir iki tane dalını jestim daha sonra bir bidon suyun içerisine bu dalları koydum ilk başta umutlu değildim aslında bunu bizim köyde dere kenerında salıkm söğüt ağacına benzeyen bir ağacın ırmağın içine düşmüş ve orda kök salmaa başlamış onuna da dayanarak da 1 hafta suyun içinde durdu o dallar ve gördüm ki yavaş yavaş kök salmaya başlamış daha sonra iyce köklendikten sonra  götürdüm toprağa diktim . Bu işlemi ben yazın ortasında yaptım yani burada hangi mevsimlerde dikilebilir sorusuna cevap olmuş oldu yani her mevsim dikilebilir bu ağaç ve böylelikle ağacımızın fidesi olmuş oldu . Başarılar..

0 yorum:

Yorum Gönder