Copyright © TrPress
Design by Dzignine

2014 2. DÖNEM AÇIKÖĞRETİM LİSESİ KAYIT YENİLEME BAŞVURULARI -

2014 2. DÖNEM AÇIKÖĞRETİM LİSESİ KAYIT YENİLEME BAŞVURULARI - Kayıt nasıl yapılır? Açıköğretim 2.dönem kayıt yenileme işlemleri. AÖL 2014 2. dönem kayıt yenileme. AÖL öğrenci girişi. AÖL 2014 2. dönem kayıt ücretleri hangi bankaya yatırılacak?

Dışardan lise okuyan öğrencilerin ikinci dönem kayıtları devam ediyor. Öğrenciler ikinci dönem kayıtlarını yapabilmeleri için öncelikle bankalara kayit ücretlerini yatırmaları gerekiyor. Öğrenciler kayıt paralarını bankaya yatırmadıkları takdirde kayıt işlemlerine yapamayacaklar. AÖL öğrencilerinin hangi bankaya kayıt ücretlerini yatıracakları haberimizin detayında.

"Alanlı" Öğrencilerin Dikkatine!


Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.07.2010 tarihli kararı ile örgün ortaöğretim sisteminde  "alanlı" öğretime son verilmiştir.

Açık Öğretim Lisesinin de sisteme entegrasyonunu sağlamak ve doğabilecek problemlerden öğrencilerin etkilenmemesi amacı ile Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 25.10.2010 tarih ve 189 sayılı kararı ile Açık Öğretim Lisesinde de alanlar kaldırılmıştır.

Örgün eğitimde alan uygulamalarının tamamen kalkmasına rağmen Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün 09.09.2013 tarih ve 91554184/490.01/2382559 sayılı oluru ile, mezuniyet için çok az krediye ihtiyaç duyan öğrencilerin mağdur olmaması için bu uygulamanın 2013-2014 öğretim yılının I. Dönemi sonuna kadar süreceği kararlaştırılmıştır.
2013-2014 Öğretim Yılı 2. Döneminden itibaren tüm öğrenciler alansız (alan yok) eğitime dahil olacaklardır. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının kararı gereği "Alanlı sistemin" devam etmesi mümkün olmayacağından, öğrencilerimizin bu konudaki başvuruları dikkate alınmayacaktır.


AÖL Kayıt Yenileme İşlemine İlişkin Kısa Açıklamalar

1. 28 Şubat 2014 tarihi mesai bitimine kadar aktif, donuk öğrencilerimiz “kayıt yenileme” işlemi, silik konumdaki öğrencilerimiz de “silik öğrenci aktifleştirme” işlemi, yaptırabilirler.

2. AÖL Kayıt yenileme katılım bedelini TC Ziraat Bankası – TC Vakıfbank – TC Halk Bankası’na Açık Öğretim Lisesi  kayıt yenileme hesabına ödeyebilirsiniz. (yeni kayıt hesabına yatıranlarında kayıt yenileme işlemi yapılmaktadır.)

3. AÖL  Kayıt yenileme katılım bedelini bankaya ödedikten sonra mutlaka Halk Eğitim Merkezi veya Mesleki Eğitim Merkezlerine kayıt yenileme işlemi için başvurunuz.

4. AÖL Kayıt yenileme işlemi yaptırdıktan (2013/2 aktif olduktan) sonra mutlaka 28 Mart 2014 tarihi mesai bitimine kadar derslerinizi seçiniz, güncellenmesi gerekiyorsa iletişim bilgileri (adres-tel vb ) ile sınav merkezinizi güncelleyiniz. 28 Mart 2014 tarihinden itibaren derslerinizde ve sınav merkezinde değişiklik yapamazsınız.
AÖL (MAOL) sınav sonuçları için tıklayınız

AÖL KAYIT YENİLEME İÇİN TIKLAYINIZ...

Açık Öğretim Lisesi nedir ne değildir, dersler nasıl seçilir?
Öncelikle eğitim herkes için 4 yıllıktır. 2005 itibariyle liselerin 4 yıla çıkarılmasıyla önce örgün liselerde, 2008-2009 itibariyle de Açık Öğretim Lisesi'nde eğitim tamamen 4 yıla çıkarılmıştır. Dolayısıyla eskiden Açık Lise'de veya örgün okullarda 3 yıllık okuyan bir öğrenci Açık Lise'de 4 yıllık sisteme tabi olacaktır.
Açık Öğretim Lisesi 2009-2010 eğitim yılına kadar normal liseler gibi 4 senede bitirilebilirken, bakanlığın o dönem çıkardığı bir yönetmelikle Ocak ve Mayıs sınavına ek olarak 3. bir sınav yapılmaya başlanmış ve Temmuz ayında yapılan bu sınavlarla birlikte, yeni başlayan bir öğrenciye liseyi 2.5 yılda bitirebilme şansı doğmuştur.
04-05 Ocak 2014 Açık Öğretim Lisesi I. Dönem Sınav soru ve cevapları
Açık Öğretim Lisesi'nde (AÖL) yılda 3 sınav yapılıyor ve bu sınavlar sırasıyla, Ocak, Mayıs ve Temmuz ayında yapılıyor. (Yalnız 3. dönem yani Temmuz sınavına bakanlığın kararıyla sadece 17 yaş ve üstü öğrenciler katılabiliyor)
Liselerde eğitim öğretim 2 tür yapılır. Ders geçmeli olan ''sınıflı'' sistem ve belli bir toplam krediye ulaşılması gereken ve dönemlik okunan ''kredili'' sistem. Açık Öğretim Lisesi, ikinci yazdığıma yani kredili sisteme tabi olduğu için, sınıf kavramı yoktur. Dönem olarak okunur. Dolayısıyla, ''ben kaçıncı sınıfım'' olayı yoktur. Örneğin ''ben lise 2 okuyorum değil'', ''ben

5. dönemdeyim'' demek daha doğrudur...

Açık Öğretim Lisesi'nde müfredat yani ders programı olarak örgün liselerle aynı derslerin döneme yayılmış hali vardır. Örneğin örgün bir lisede lise 1 Matematik dersi AÖL'de, Matematik 1 ve Matematik 2 olarak ''2'' döneme ayrılır. Yani örgün liselerdeki sınıfların Açık Lise'deki karşılıkları şöyledir;

Lise 1: AÖL: 1. ve 2. dönem
Lise 2: AÖL: 3. ve 4. dönem
Lise 3: AÖL: 5 ve 6. dönem
Lise 4: AÖL: 7. ve 8. dönem

2010-2011 eğitim öğretim döneminden itibaren MEB liselerde ''alan'' uygulamasını kaldırdı. Dolayısıyla AÖL'de de alanlar kalkmış oldu. Ancak şuan yeni öğrenciler için bu durum ve kademeli olarak tüm öğrenciler alansız okuyacak ve ''Sosyal Bilimler, Türkçe Matematik'' gibi alanlar tarihe karışacak.
Yalnız şuan sadece ''İlkokul diplomasıyla ilk defa Açık Lise'ye kaydolanlar ile örgün bir lisede lise 1'den tasdikname alıp AÖL'ye kaydolanlar alansız okuyacak''. Bunlar dışında diyelim yıllar önce lise 2'de alanlı olarak okuyan bir öğrenci için alan uygulaması devam edecek.

Şuan yeni kayıtların tümünde sistemde ''alansız'' yazar. Ancak yukarıda yazdığım şartlara göre alanlı okuması gerekenler önümüzdeki günlerde alan seçecekken. Şartları alansız olarak okumaya müsait kişiler mezun oluncaya kadar ''alansız'' ibaresi ile okuyacak..

2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı I. dönem sınav sonuçlarının internette yayınlanması 13 Şubat 2014'te açıklanacak.
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı II. dönem yeni kayıt işlemleri ise 03-14 Şubat 2014'te yapılacak
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı I. dönem sınav sonuçlarının internette yayınlanması.

03 Şubat 2014

2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı II. dönem yeni kayıt işlemleri:

03-14 Şubat 2014

Kaydı alınan öğrencilerin veri girişlerinin sisteme son giriş tarihi.

16 Şubat 2014

2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı II. dönem kayıt yenileme işlemleri: 03-14 Şubat 2014 İrtibat bürolarınca yeni kayıtları alınarak veri girişi yapılan öğrencilerin veri girişlerinin, sistem üzerinden AÖL tarafından kontrolünün yapılarak gerekli düzelmelerin yaptırılması/yapılması.

20 Şubat 2014

II. dönem sınav giriş yerlerinin internette yayınlanmaya başlanılması: 31 Mart 2014

II. DÖNEM SONU SINAVLARI
5-6 Nisan 2014
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı II. dönem sınav sonuçlarının internette yayınlanması: 25 Mayıs 2014
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı III. dönem kayıt yenileme işlemleri:
26 Mayıs-06 Haziran 2014

III. dönem sınav giriş yerlerinin internette yayınlanmaya başlanılması:
07 Temmuz 2014

III. DÖNEM SONU SINAVLARI
12-13 Temmuz 2014
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı III. dönem sınav sonuçlarının internette yayınlanması.

18 Ağustos 2014

12-13 Temmuz 2014 tarihlerinde yapılacak olan III. Dönem sınavlarına Açık Öğretim Lisesine kayıtlı, sınavın yapıldığı ilk gün itibariyle on yedi yaşını doldurmuş, on sekizden gün almış (11 Temmuz 1997 ve daha önceki doğumlu) silik, donuk ve ya aktif öğrencilerimiz III. Dönem kayıt yenileme yaptırmaları halinde katılacaktır.
2014 yılı Açıköğretim lisesi 1. sınav tarihleri ne zaman olacak?

Sınavlara az bir süre kaldı.. Öğrenciler hazırlıklarını sürdürüyor. MEB Ortaöğretim sınavlarından olan SBS yeni adı ile TEOG sınavının tarihleri değiştiği için, Açıköğretim Lisesi AÖL sınav tarihleri de değişti. AÖL sınavı ne zaman? AÖL sınav tarihleri değişti mi? İşte AÖL 1.dönem sınav tarihleri...

2014 AÖL sınav tarihleri. MEB ortaöğretim geçiş sınavı olan ve ismi değişen SBS yeni isme TEOG olan sınavın tarihi değiştiği için Açık Öğretim Lisesi sınav tarihleri de değişti. AOL 2013-2014 sınav tarihlerinde değişiklik oldu yeni tarihleri
1.dönem sınavı 4-5 Ocak 2014 tarihinde, 2.dönem sınavları 31 Mayıs-1 Haziran 2014 tarihlerinde 3.dönem sınavları ise 23-24 Ağustos 2014 tarihleri olarak değiştirildi. 2014 (AÖL) Açıköğretim Lisesi 1. Dönem sınavı 4 Ocak ve 5 Ocak tarihinde yapılmıştı. SBS'nin yerine getirilen Yeni (teog) Temel Eğitimden Ortaeğitime geçiş sınavı nedeniyle AÖL sınav tarihlerinde değişikliğe gidilmişti.

AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ MEZUNİYET ŞARTLARI

Açık Öğretim Lisesi Alanlı Öğrenci Mezuniyet Şartları
(Öğrenimlerine, Genel Kültür, Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri, Yabancı Dil, Türkçe Matematik alanında devam edenler.)
Öğrenim gördüğü toplam dönemin en az 8 veya üzeri olması, Toplam kazanılan kredinin en az 192 veya üzeri olması,
Ortak derslerin tamamını başarması veya muaf olması, Dil ve Anlatım dersinden muafiyet olmaması nedeniyle mutlaka başarılması, Alan kredisinin 80 veya üzerinde olması (Genel Kültür alanı hariç), Alan derslerinin tamamından en az bir defa sınava girilmiş olunması, Açık Öğretim Lisesinde en az bir dönem sınava girmiş olması,

Açık Öğretim Lisesi Alansız Öğrenci Mezuniyet Şartları
(Öğrenimlerine Alansız (Alan Yok) devam edenler.)

Öğrenim gördüğü toplam dönemin en az 8 veya üzeri olması, Toplam kazanılan kredinin en az 192 veya üzeri olması,
Ortak derslerin tamamını başarması veya muaf olması, Dil ve Anlatım dersinden muafiyet olmaması nedeniyle mutlaka başarılması, Açık Öğretim Lisesinde en az bir dönem sınava gitmiş olması,

2014 AÖL Sınav sonuçları.2014 AÖL Sınav  sonuçları ne zaman açıklanacak.2014 AÖL Sınav ocak sınav sonuçları.2014 AÖL Sınav 04-05 Ocak sınav sonuçları.1.dönem aöl sınav sonuçlarını buradan öğrenebilirsiniz.

Açık Öğretim Lisesine Yeni Kayıt Nasıl Yapılır?

Yeni Kayıt tarihleri, Açık Öğretim Lisesi resmi web sitesinde yayınlanan iş takviminde belirtilen tarihler arasında başvuru şartlarını taşıyan vatandaşlarımız,  Açık Öğretim Lisesine Yeni Kayıt yaptırabilirler.

Açık Öğretim Lisesi Yeni Kayıt işlemleri tüm Halk Eğitimi ve Mesleki Eğitim Merkezlerince yapılmaktadır. Yeni kayıt için aşağıda sıralanan evrakları tamamlayanlar ilan edilen Yeni Kayıt tarihleri arasında bölgelerinde bulunan en yakın irtibat bürosuna başvurarak kayıtlarını yaptırabilirler. Yeni Kayıt işlemleri için aşağıda sıralanan 3 adımı takip ediniz.

1. Adım : Bankaya Yeni Kayıt Ücretini Ödeyiniz.

Açık Öğretim Lisesine yeni kayıt yaptıracak öğrenci adayı her yıl belirlenen yeni kayıt katılım bedelini ödemek zorundadır. 2013 yılında bir dönem için Yeni Kayıt katılım bedeli 25 TL.’dir. Bu bedelin; 20 TL.’sini Ziraat Bankası, Vakıflar Bankası veya Halk Bankasının (Halk Bankası ayrıca havale ücreti talep etmektedir) herhangi bir şubesine T.C. Kimlik numaranızı beyan ederek Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü, MEB Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü hesabına , ödeyiniz ve dekontunu muhafaza ediniz.

5 TL.’sini ise kayıt yaptıracağınız  Halk Eğitim veya Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü okul aile birliğinin vereceği banka hesap numarasına veya söz konusu okulların okul müdürlüğü görevlisine okul aile birliğinin dekontu ya da makbuzu karşılığında ödeyiniz.

Açık Öğretim Lisesine Yeni Kayıt için başvuran öğrenci adaylarının, katılım bedelini ödediğine dair bilgileri sistem üzerinden görebilmektedir. Katılım bedelini ödemeyen, eksik ya da yanlış ödeyenlerin  kayıtları, sistem tarafından engellendiğinden yapılamamaktadır.

2. Adım : Yeni Kayıt işlemleri İçin İrtibat Bürosuna gidiniz.
Yeni Kayıt ücretini yatırdığınıza dair dekont ve "Yeni Kayıt Başvurusu İçin Gerekli Evraklar" başlığı altında yer alan durumunuza uygun maddede belirtilen belgeler ile birlikte bulunduğunuz yerdeki irtibat bürosuna gidiniz. Açık Öğretim Lisesi  Yeni Kayıt iş ve işlemlerini yapmak üzere görevlendirilen İrtibat Büroları listesi için buraya tıklayınız.
Bu aşamada nüfus kayıt bilgileriniz, adresiniz, resminiz, getirdiğiniz belgelere(tasdikname, diploma, denklik belgesi vb.) ait bilgiler Açık Öğretim Lisesi Bilgi sistemine kaydedilir, öğrenci numaranız ve geçici şifreniz  oluşturulur. İrtibat Bürosu , sisteme kaydedilen bilgilerin bir nüshasını da tarafınıza verir.
Kayıt işlemi gerçekleştirilen öğrenci "Ön Kayıt" durumundadır. İrtibat büroları öğrenciye ait not girişleri (tasdikname ile gelenlerin), resim aktarımı ve kredilendirme vs. gibi diğer bilgileri sisteme kaydederler. Bilgi girişleri tamamlanıp girişler kontrol edildikten sonra  "Ön Kayıt" durumundaki öğrenci "Aktif " duruma getirilir. Öğrencilerimiz Açık Öğretim Lisesi Bilgi Sistemine, öğrenci numarası ve geçici şifresi ile girip "Aktif" konuma gelip gelmediklerini kontrol etmelidirler. Çünkü ders seçimi yapabilmek için öğrencilik durumu, ilgili dönem için "Aktif" olmalıdır.

3. Adım : Derslerinizi Seçiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder